WSPOMAGANIE HYDRULICZNE

Co zrobić jeżeli twoje wspomaganie nie daje rady ?







W scorpionie przednie koła sterowane są za pomocą podwójnego wspomagania  w wersji HYDRAULIC RAM ASSIST STEERING

Pierwszy obwód to tradycyjna przekładnia ślimakowa od scout II zasilana pompą oGMC Envoy 2004-2008 i BLAZERA. Kiedy obciążenie na kierownicy jest zbyt duże, wtedy serwo połączone szeregowo pomiędzy kierownicą a przekładnią ślimakową, zaczyna pod ciśnieniem pompować olej do siłownika który wspomaga ruch zwrotnic.


Drugi obwód wspomagania dodatkowego składa się z pompy, serwa, chłodnicy, siłownika . Wszystkie części układu kierowniczego (kierownica, łączniki, dystastans do pompy są firmy SWEET 




Takie rozwiązanie pozwala precyzyjnie sterować autem podczas szybkiej jazdy, i swobodne kręcenie dużymi kołami przy dużym obciążeniu
Istnieje weilu dostawców tego typu rozwiązań sprzedawanych w formie całych kitów.

Parametry:
Pompa standartowego wspomagania  26073079, rozstaw miedzy śrubami 8cm W http://www.rockauto.com/ wystepuje w kategorii 2005 GMC ENVOY XL SLT 4.2L 256cid L6 FI (S) DOHC : Steering : Power Steering Pump pod dwoma numerami A-1 CARDONE Part # 20990 w/Standard Wheelbase
Przekładnia 73 Scout II. The casting # is 7813031






Jest jeszcze FULL HYDRAULIC STEERING  który składa się z pompy serwa  chłodnicy,podwójnego siłownika mocowanego zamiast maglownicy.




Trzeba pamiętać że to rozwiązanie ma dużą bezwładność i jest mało precyzyjne. Nie stosuje się do aut jeżdżących szybko.
 
Poniżej kilka linków


Comments