SCORPION MKII‎ > ‎

MODYFIKACJE

Czyli poprawienie rzeczy które były niezbędne


  • Skrzynia biegów posiadająca specjalny kit do pracy w pionie została wyposażona w dodatkową chłodnicę celem nie przekraczania 70 stopni bez względu na warunki pracy. Wiemy dobrze, że temperatura w ASB jest kluczowym elementem jej żywotności. Skrzynia automatyczna pozwala na precyzyjne i bardzo powolne w ramach potrzeb przekazywanie momentu obrotowego na koła. Nie ma żadnej walki ze sprzęgłem, zmianą biegów szczególnie w sytuacjach, kiedy nie ma na to czasu. Prawa ręka jest wolna i całkowicie może skupić się na sterowaniu tylną osią czy np. obsługą wyciągarek. Oczywiście wszystkie elementy jak reduktor skrzynia i silnik zostały wyposażone w osobne termometry kapilarowe i elektroniczne.

  • Układ wydechowy został całkowicie wykonany od nowa przez znanego w Łodzi Pana Heńka. Wylot został wyprowadzony do góry wzdłuż linii koła. Sam tłumik z magicznym napisem SUPERTRAPP został zrekonstruowany od nowa z wykorzystaniem blach perforowanych ze stali nierdzewnej. W celu zabezpieczenia wydechu przed ponownym zmiażdżeniem stworzono zestaw osłon.

  • Ze względu, że pneumatyka zasila 5 siłowników, 4 miechy i dwie blokady, układ został tak przerobiony, aby być odpornym na dowolne rozszczelnienie czy uszkodzenie kompresora. System został również wzbogacony o dodatkowy reduktor i zabezpieczenia.Koła zostały wyposażone w bezprzewodowe czujniki ciśnienia zamontowane w środku opony. Zmienione wentyle na wewnętrzne całkowicie wyeliminowały problem wyrwania ich przez przypadkowy korzeń. Specjalne pierścienie gumowe, przykręcone pod beadlooki zabezpieczyły oponę przed zawijaniem się na trawersach, podczas jeżdżenia na niskim ciśnieniu między 0,1-0,3 atmosfery

  • Z powodu bardzo wysokich temperatur i dużej wilgotności, z jaką się spotkaliśmy na jednym z rajdów poprzedniego lata, postanowiliśmy dołożyć jeszcze dwa wentylatory. Jeden na małą chłodnicę ASB i drugi pod pokrywę maski, patent wykorzystany z mojego Forda Explorera. Trzeba pamiętać, że tu nie jest przeniesiona chłodnica na tył, co generalnie jest już standardem w zmotach. Mimo to nadal udaje się nam utrzymać ciepłotę w ryzach nie narażając się na wybuch chłodnicy za plecami i poparzenie, ale również utrzymanie naturalnej widoczności do tyłu.

  • Scorpion już podczas sprzedaży do polski miał uszkodzony system centrowania tylnej osi. Podczas kupna dowiedziałem się, że błąd nie został wykryty, było to, więc jedno z moich pierwszych elektronicznych wyzwań. Cały schemat modułu rozrysowałem wraz z pompą, czujnikami krańcowymi i siłownikiem. Po długiej analizie po prostu nie mogłem uwierzyć, na co wpadli Amerykanie. Cały system centrowania działał za pomocą 4 przekaźników, w magiczny sposób. Mimo posiadanej wiedzy zrealizowanie takiego zadania uznałbym za mało realne. A jednak da się. W związku z powyższym przygotowałem nową płytkę, nowe przekaźniki i trochę modyfikując schemat udało mi się naprawić automatyczny system centrowania kół jak i również dodać funkcjonalność, która pozwala podczas jazdy wcisnąć przycisk do skrętu, a po jego puszcze oś sama się prostuje.

  • Do obsługi wszystkich wyciągarek został dorobiony specjalny panel w kabinie kierowcy pozwalający swobodnie sterować wszystkim trzema wyciągarkami. Aby w ferworze walki nie pomylić się wśród dziesiątków przełączników kolor zielony sygnalizuje rozwijanie wyciągarki, czerwony zwijanie. Aby nie tracić czasu na zwalnianie bębna znanym wszystkim pokrętłem przedni i tylni wich jest zapinany pneumatycznie za pomocą siłowników. Oczywiście komunikat czy na pewno bęben jest luźny czy zabezpieczony otrzymujemy dzięki czujnikom kontaktronom, które przekazują sygnał do kolejnych diod zamontowanych na wspomnianym panelu

  • Wyciągarka trawersowa została dodana wraz z prowadnicami zamontowanymi na dachu auta. 



Comments