PATENTY‎ > ‎

HAMULEC DO WYCIĄGARKI

Wyciągarka elektryczna i jej hamulec 





PROBLEM:

    W  wyciągarkach elektrycznych istnieje coś co jest namiastką hamulca i to nie zależnie od firmy. Konstrukcja hamulców zamontowanych w środku bębna nie jest wstanie sprostać obciążeniom jakie panują kiedy auto wisi pionowo do góry. Generalnie w takiej pozycji mimo hamulca lina zaczyna się pod wpływem obciążenia samoistnie rozwijać. Jest to bardzo niebezpiecznie w sytuacja ekstremalnych. Jedyną możliwością do tej poru było kontrowanie silnikiem wyciągarki. Jednak najmniejsza koło zębate podczas odwijania się kręci się z prędkością ponad  8000  obr/min i nagle uruchamiamy silnik i karzemy kręcić się w odwrotnym kierunku. Jest to duże obciążenie dla przekładni planetarnej w konsekwencji dążącej do jej zniszczenia. 

ROZWIĄZANIE:

Nasz Escape 20000 lbs  sterowany pneumatycznie, został wyposażony w zewnętrzny hamulec.
Obudowa od przekładni planetarnej została przewiercona na wylot. Oryginalny sześciokątny pręt łączący silnik z przekładnią planetarną został wymieniony na dłuższy wychodząc przez otwór na zewnątrz. Do zewnętrznej części obudowy planetarki zostało zamontowane łożysko w obudowie która została przykręcona do obudowy. Posiadając pręt który jest na zewnątrz wyciągarki, możemy zastosować dowolny hamulec od roweru lub spalinowej hulajnogi . My nie mieliśmy wystarczająco miejsca na skorzystanie z hamulca tarczowego ( on byłby nienajlepszy rozwiązaniem ) dlatego wykorzystaliśmy hamulec rolkowy stosowany w piastach przednich kół. 
Standardowa manetka od roweru zamontowana jest w środku kabiny. Hamulec jest tak silny, ze potrafi zatrzymać ośmio konny silnik. Teraz  bez problemu mogę wisieć na linie bez niekontrolowanego opadania.

Comments